Класні години



 Тема: «Безпечна праця – крок у щасливе майбутнє».

Мета: розкритизначення правильного виборупрофесії, підвищитирівеньпоінформованостіучнів про особливостітієїчиіншоїдіяльності, надатиможливістьпідліткамінтегруватиуявлення про свіймайбутнійфах. Сприятиприйняттюсамостійного, відповідальногорішення, пов’язаногоізжиттєвимвибороммайбутньоїпрофесії; розвиватипочуттявідповідальності. Ознайомитися з правилами дотриманнябезпечних умов праці та навчання, знайомилися з можливимиризиками та наслідкамипорушеннятрудової, виробничої та навчальноїдисципліни
Хід заходу
Вчитель. Доброго дня, діти! Сьогодні на нашійвиховнійгодиніприсутнігості. Привітайтесь з ними. Тема нашоїрозмови: «Безпечнапраця – крок у щасливемайбутнє». Тожговоритимемо і про вибірпрофесії, і про їїбезпеку. А допоможутьменісьогодні: незалежнийексперт,  медична сестра нашого закладу, та ведучіМарія, Аліса та Аріна.
Епіграфом я обрала слова відомоговченого Ч. Дарвіна, прочитайте їх, будь ласка.
Якщовивдало оберете професію і вкладете у неї душу, то щастясамезнайде вас.
Ч. Дарвін

Ведучий 1.
Одним ізнайважливішихкроків у житті є вибірпрофесії. Аджезайматисятим, що тебе цікавить, приносить радість   -  одна  з   найважливіших   умов відчуття  життєвої  повноцінності.   Вибірнавчального закладу, а згодомпрофесії, значноюміроювпливає на все наступнежиттямолодоїлюдини. Тут не можнадокладатися на випадковість, квапитися. Необхідненайсерйознішеставлення до цієїпроблеми. Не  менш  важлива  обставина - людина повинна робити те, до чогомаєхист і здібності.  Такупрацю вона   виконуватиме   залюбки   і найкраще. Цепринесекористьлюдині і всьомусуспільству.
Ведучий 2.
Професійбезліч є цікавих,

Але свою вгадати як?

Хто нам порадить, хтопідкаже?

І я собіміркую так.

Потрібнолікуватьхвороби,

Навчать у школідітлахів,

Пожежівчаснозагасити

Водить у морікораблі

Смачніобідиготувати,

І з деревом знаходить лад,

В торгових точках працювати,



Роститьфруктовийпишний сад.

Психологам людей вивчати,

А кочегару – дать тепло.

Артисту в оперіспівати,

Поліціїдолати зло.

І скількиїх ми б не назвали –

Усі стоять в однім строю,

Але, звичайно, ми із вами,

Повиннівизначить свою…

Отже, основнимзавданням кожного з нас сьогодні є підготовка до свідомоговиборумайбутньоїпрофесії.
Ведучий 3.
Не за глибокимиморями,

Не за дрімучимилісами,

Не в якомусьчужоземномуцарстві,

А в нашомурідномумісті,

Споконвікуживуть-поживають

І горя не знають

Дужепрацьовитіукраїнці.

Професіоналівсеред них багато.

Вони - майстрисвоєїсправи.

На роботу ідуть, як на свято.

Шанують люди їх талант і славу.
Учитель. Світпрофесійдуже великий, їхналічуєтьсяблизько шести тисяч. Професіїумовноподілені на декількагруп.  А зараз ми помандруємо у світпрофесій і познайомимо вас ізкласифікацієюспеціальностей, а саме:
1. Людина - людина.

2. Людина - техніка.

3. Людина - природа.

4. Людина - знакова система.
1 група. До першого типу «Людина - людина» належать такіпрофесії: педагог, лікар, продавець. Той, хтохоче обрати професію такого типу, повинен розвиватисвоїорганізаторськіздібності, умінняспілкуватися з людьми, матитерпіння, врівноваженість.
Коментарексперта: до професійнихзахворюваньцього типу можнавіднести
Трудова   діяльність   людини   маєдекількавидів:
- фізичнапраця (пов'язана з навантаженням на м'язи та опорно-руховийапаратлюдини) — легка, середня, важка;
- розумовапраця (пов'язана з нервово-емоційнимнапруженням) — мало напружена, помірно напружена, напружена;
- механізованапраця (вимагаєменшихвитратенергії та м'язовихнавантажень, ніжручна, протехарактеризується великою швидкістю і монотонністюрухівлюдини, щопризводить до швидкоївтомленості та зниженняуваги). Праця на конвеєріхарактеризуєтьсящебільшоюшвидкістю та одноманітністюрухів. Людина працює тут у ланцюжку людей, яківиконуютьіншіоперації, тому час виконанняопераційсуворорегламентовано, а цевимагає великого нервовогонапруження і призводить до швидкогонервового
виснаження та втоми.
2 група. Другий тип «Людина - техніка» включає в себе професії, пов'язанізістворенням, монтажем, зборкою і наладкоютехнічнихпристроїв, ремонтом техніки. Приклади: зварювальник, інженер, водій, швачка, електромонтерінженер, водій, електрик, слюсар. Щобоволодітицимипрофесіями, треба серйознуувагуприділятигеометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічнійпраці.
3 група. Третій тип «Людина - природа» об'єднуєпрофесії ветеринара, агронома, геолога, зоотехніка, овочівника, квітникаря, садівника, мікробіолога
4 група. Четвертий тип «Людина - знакова система» включаєтакіпрофесії, як програміст, економіст, коректор, менеджер, бухгалтер, музикант, актор, письменник, художник, архітектор, дизайнер, модельєр, косметолог
Коментарексперта: до професійнихзахворюваньцього типу можнавіднести
Обираючипрофесіюслід, перш за все, брати до увагифізичний та психологічний стан людини, стан здоров'я. Так, небажанообиратибудівельніпрофесії, якщоорганізмсхильний до застуднихзахворювань і реакційалергійного характеру; тим, хтомаєдефектизору, не рекомендуютьсяпрофесіїводія автотранспорту та електронника (доводиться працювати    з    дрібними    деталями),   кравчині    і закрійника, в'язальниці і гаптувальниці; тим, хтомаєслабкийвестибулярнийапарат - обиратипрофесії, пов'язані з мореплавством та керуваннямлітака.
Ведучий 1.
Щотакепрофесія? Професія – цепевний вид праці. У кожнійпрофесії є своїрізновидипраці, якіназиваютьсяспеціальностями (фахами). Наприклад, немаєпрофесії «учитель узагалі», а є – учитель початковихкласів, учитель географії, математики, тощо, інженерможе бути інженером-електриком, інженером-програмістом, інженером-механікомтощо.
Вчитель: Дітипроведемовікторину «Плутанина в професіях».

Справа в тому, що, зібравшиінформацію про професії, у мене відбувсязбій у комп'ютері. Назвипрофесій, їхзміст - геть усе переплуталося! Будь ласка, допоможітьрозібратися в ційплутанині.
1. Люди цихпрофесій добре знаються на комп'ютерах, вміютьскладатипрограми, розбиратися в різноманітнихскладовихкомп'ютерноїтехніки. Назвітьменіпрофесії з цимпов'язані. (Інженери-програмісти, користувачі ПК, провайдери, інженери-електронники)
2. А хтолікуєтварин, спостерігає за санітарними нормами в тваринницьких фермах, проводить просвітницькусанітарну роботу? (Ветеринарнілікарі)
3. Вони ходять у спеціальномуодязі. Приїздять на допомогу, коли горитьдім, абосталасянадзвичайнаситуація: землетрус, паводок, екологічне лихо. Якіцепрофесії?
(Пожежники, якіпрацюють у підрозділах МНС)
4. Люди цихпрофесій добре знаються на різнихмікробах, бактеріях. Знаходятьрізноманітнілікивід хвороб. Слідкують за санітарними нормами, лікують людей, знаються на ліках. (Мікробіолог, працівниксанепідемстанції, лікар, медсестра, фармацевт)
6. А люди цихпрофесій добре знаються на виготовленніметалу та виробівізнього. Якіцепрофесії? (Металурги, сталевари, прокатники, машинобудівники)
7. Вони охороняютьспокійгромадян. Ведутьправоохоронну роботу. Захищають людей у суді. (Працівникиміліції, юристи, адвокати, юристи-консультанти)
Гра  «Мікрофон»
Ведучий 2.  Людина, яка обираєпрофесію, повинна матиповнуінформацію про існуючіпрофесії, якіможнаодержати в центрізайнятостінаселення, під час проведеннядніввідкритих дверей у навчальних закладах, ярмарок професій, у довідковійлітературі.
Вчитель: Існуєвислів: «Перша ознака здорового життя – праця». Якщолюдинавмілообрала для себе професію, то відсвоєїпраці вона отримуєнасолоду, приносить користьсвоїмрідним і державі. Держава, у свою чергу, цінуєжиття і здоров’ясвоїхгромадян, охороняєїх законом в процесіпраці. В Україніохоронапраціздійснюється за такими нормативно-правовими актами: -   КонституціяУкраїни, Закон України «Про охоронупраці», Кодекс законів про працю. Глава ХІ. Охоронапраці. Послухайтедовідкущодо дня охоронипраці
Ведучий 3. «28 КВІТНЯ - ВСЕСВІТНІЙ ТА ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДЕНЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ»
Міжнароднаорганізаціяпраці (МОП) оголосила 28 квітняВсесвітнім днем охоронипраці для того, щобпривернутиувагусвітовоїгромадськості до масштабівпроблеми, а також до того, яким чином створення та просуваннякультуриохоронипраціможесприятизниженнющорічноїсмертності на робочомумісці. Впершевінвідзначався у 2003 році.
ІдеяпроведенняВсесвітнього дня охоронипрацібере початок від Дня пам’ятізагиблихпрацівників, упершепроведеногоамериканськими та канадськими трудящими в 1989 році в пам’ять про працівників, якізагинули та отримали травму на виробництві.
У цей день більшніж в ста країнахсвітупроводяться заходи, спрямовані на приверненняувагигромадськості до невирішених проблем охоронипраці.
В Україніцей День отримавназву «День охоронипраці» і відзначаєтьсязгідно до Указу Президента Українивід 18 серпня 2006 року щорічно 28 квітня.
Ведучий 1. З розвиткомавтоматизації та механізаціївиробництваполегшиласяпраця, але одночаснопідвищиласянебезпека для життяздоров’япрацюючих. Так щорічно в Україні у процесісуспільноговиробництватравмуєтьсямайже 35 тис. осіб, з них приблизно 1.4 тис. гине.
 Ведучий 2.
Закон України «Про охоронупраці» передбачає:
-    гарантії прав громадян на охоронупраці;
-    організаціюохоронипраці на виробництві;
-    стимулюваннязаходівщодоохоронипраці;
-    державнеуправлінняохороноюпраці;
-    державнийнагляд і контроль за охороноюпраці;
-    відповідальністьпрацівників за порушеннявимогзаконодавчих і нормативнихактів про охоронупраці.
Вчитель. Прокоментуйте слайд.

Характерною рисоюжиття кожного з нас повинно стати:
« Сувородотримуватисявимогбезпекипраці при виконанні будь – якоїроботи»
У цьому нам допоможуть знаки. Погляньте на подані знаки та спробуйтевизначитиїхнєпризначення.
синій

червоний

жовтий

зелений

Гра «Знаки»
Якінадзвичайніситуаціїможутьвиникнути в навчальномузакладіпід час занять?
Учнівідповідають
- Пожежа;
- Ураженняелектричнимструмом;
- Травматизм на уроках виробничогонавчання, фізичноїкультури, при проведеннілабораторних та практичних занять, на перерві, під час проведенняекскурсій.
Ви досягнете успіху, якщовикористаєте при виборіпрофесії формулу: «Можу - Хочу – Треба» .
Давайте з’ясуємо, щоозначаютьці слова для вас.
«Хочу» – це те, що мене приваблює в професії.
«Можу» – цемоїздібності, можливості, стан здоров’я, щопотрібні для обраноїпрофесії.
«Треба» – попит на обранупрофесію на ринку праці.
Ведучий 3.
Якщохочешзавжди в достатку жити,

Топоважай роботу, труд люби.

Старайся вчитися усе робити.

І як почав, то не лінуйся, а роби.

Щоб в світіжитирадісно й щасливо,

Добро твори у світікожнумить.

Робота, праця – цевелике диво,

Вона людинувчить на світі жить.

Ботільки труд людський – всьому основа

Віднього і добробут, і прогрес,

Достаток в домі, у дітей обнова

І безлічрукотворних див!
Вчитель. Ми  починали нашу роботу словами відомогоанглійськоговченого, а закінчитименіхотілося б словами Григорія Савича сковороди: «щасливий, хтомавзмогузнайтищасливежиття. Але щасливіший той, хтовміє ним користуватись. А головне. Щобпотрібнебуло не складним, а складне стало непотрібним»
І дай вам Боже в миріпроживати,

Щобзавжди руки мали ремесло,

Щобпрацювали в нашійУкраїні,

Щоб легко і щасливо вам було!

А найголовніше, щоб ваша робота булабезпечною!




Комментариев нет:

Отправить комментарий