Виховні години


Сценарій
Свято Святого
Миколая

Хід  свята
1 ведуча:     Сніги покрили  поля й гори,
                   Блистить інеєм ліс і гай.
                   До нас прийде крізь ниви,бори
                   Святий угодник Миколай.
Дитина:    Що він несе в своїй торбині?
2 ведуча:    Багато гарних забавок
                   Несе для чемних він діток.
(За дверима шум, свист, чорт заглядає у двері)
Чорт:         Агов! Агов!Чи пустите до хати? 
                   Бодай погрітись… Бр… Холодно.
                   Мороз грудневий, хоч око виколи –
                    Бездомна темінь! То пустите чи ні до хати?
                   Хоч, правда, дорогою всі подарунки  я розтратив.
1 ведуча:     Чужі дарунки ти посмів занапастити?
Чорт:          А що я мав робити?
                    Довкола ніч, судома зводить тіло.
                    І їсти нічого, і тіло заболіло.
                    А голод ну такий, що ледь копита тягну.
                    То я все зїв: цукерки, мармуляду,
                     Горішки, грушки, марципани,
                     Цитрини, яблука,  банани,
                     Хрумки, рогалик і тістечка всякі.
2 ведуча:      А дітям що лишив?
Чорт:           Дітям? Накрутив їм купу різочок –
                      Для всіх нечемних діточок.(Показує різки дітям)
                     Тут стане всім: дівчаткам -  задавакам,
                      І хлопцям – розбишакам,
                      Які не слухають ні мам, ні татусів,
                      Ні вихователів, ні вчителів,
                      Ха – ха, хі – хі, даруночки такі. (Танцює і вимахує прутиками)
                      Не варто їм давати анічого!
                     Хіба вони про щось просили Бога?
                     Або молились ввечері і рано?
                      Ану, скажи…А ти скажи… О прошу пана!
                      А ще й до того у кишені я маю список тих дітей,
                      Які сьогодні  були неслухняні, (Витягає пом’ятий папірець і читає)
                     Юрко – бешкетник, бив Оленку,
                    А Наталя й Оля читати не хотіли,
                    Таня так Максима била, що аж вчителька боронила,
                    То ж чи дати їм дарунки?
                    Ні, я ліпше їх продам і на зароблені гроші
                    Куплю собі новий каптан.
(Заходить Ангел, в руках тримає хрестик)
Ангел:        Мир і спокій дому цьому,
Тут немає місця злому. (Повертає хрестиком на всі сторони)
Звертається до чорта: Хто ти є? Чи можу знати?
Чорт:            Я – чорт – добродій – чудотворець!
Ангел: (усміхається) Спинись, бідако! Бач як забрехався,
                        Та звідки з чорта той добродій взявся?
Чорт розсердився, починає знімати вязку різок і каже:
Ах, так! Ви всі нечемні діти ,
І зараз всіх я буду бити,
І посаджу в  міцні залізні клітки.
(Ангел хрестом накриває руку з різками і рука чорта опускається)
Ангел: Моліться і не бійтесь,діти!
Дитина:Ангеле,хоронителю мій!
Ти все при мені стій,
Вранці, ввечері, вдень і вночі
Будь мені до помочі!
(Діти співають «Мій янголе святий»)
Мій янголе святий,                               Веди мене до Бога,
Небесний друже мій,                           Бо це моя дорога!
В житті мене пильнуй,                         Я хочу добре жити
Від злого порятуй,                                І Богові служити.
Чорт: О, перед молитвою і Ангелом
Я,чорт, безсилий - 
Вас покарати вже не маю сили.  
Ангел: Згинь з очей, нечиста сило, 
В цю ж хвилину пропадай(Чорт утікає),
Бо зійшов з небес на землю
Святий угодник Миколай. (Заходить Миколай)
Миколай: Молилась тут ласкаво Україна!
О, діти любі, голос  ваш долинув
До Господа. В оркестрі неба
Зоря засяяла, так треба,
Аби росли ви чистими і щирими,
І добрими, і вірними.
Щоб  потішалася вами вся родина,
Щоб користь мала з вас
І ненька Україна.
(Діти співають «Ой, хто, хто Миколая любить»
О, дивись , ми всі чемні діти,                      Ой, глянь , глянь на Вкраїну  рідну,
Не барись нас повеселити,                          Ой, глянь, глянь на її бідну!
Не забудь про горішки,                                Ми тебе всі діти молим -
Про цукерки і забавки!                                Проси щастя й долі,
Миколаю!                                                         Миколаю! 
Ой, проси волі для Вкраїни,
Ой, нехай встане із руїни,
Доля, щастя хай витають,
Наші долі хай засяють,
Миколаю!
Дитина: Святий та добрий Миколаю,
На тебе ждемо вже давно,
Що даш Ти нам – ми ще не знаєм,
Та просимо Тебе одно:
Ти родичам нашим дай сили,
Щоб виховати нас могли,
Від Бога втіхи дочекали,
Коли зростуть їх діточки.
Усьому нашому народу
Дай добру волю й много літ,
Щоб пісня – слава України
Полинула на цілий світ.   
Миколай: Ой, дітки, а що ви про мене знаєте?
1 ведуча . 19 грудня  - перше зимове свято, яке з особливим нетерпінням чекають діти, тому що свято Миколая повязане з подарунками, гарним настроєм, піснями , іграми. Дітлахи чекають на день Святого Миколая цілий рік і мріють про чудові подарунки.                       
2 ведуча. Святий Миколай народився 280 року в Патері, лікійському місті в Малій Азії. Його батьки  старанно і з любов’ю виховували свого єдиного сина, що зростав гарним хлопчиком, а він, ставши дорослим, вирішив  бути  священником. Отримавши спадок після смерті батьків, Миколай роздав його бідним. За переказами він допомагав найчастіше таємно, особливо тим, хто соромився просити.
1 ведуча. У народних легендах Святий Миколай – боронець людей перед стихійним лихом, найперший помічник усім,  хто опинився в біді.
2 ведуча. Святий Миколай – чудотворець . на небі сидить, а тут на землі , людям допомагає.
1 ведуча. В Україні Святий Миколай завжди вважався  покровителем  і заступником усіх дітей. У цей день  діти чекають його з нетерпінням: вони знають , що за їхню слухняність та працьовитість Святий Миколай принесе їм безліч подарунків.
2 ведуча. Тож намагаються  бути протягом усього року  саме такими: не лінивими, доброзичливими, старанними. І в ніч з 18 на 19 грудня  Миколацй покладе подарунки  слухняним дітям під подушку або в черевик біля порога
чи в глиняний  полумисок, який увечері перед сном діти ставлять на підвіконня. А неслухняним дітям Святий із натяком приносить різочки, які лишає у куточку.
1 ведуча.
 Хто всім бідним помагає?
Хто добра не забуває?
Миколай!
Будьте , діти, завжди чемні –
Помагайте тим, хто темний,
Тим, хто впав, подайте руку,
Не вважайте то за муку.
Любіть маму, любіть тата,
Діда, бабцю, сестру й брата
І любіть свій рідний край - 
Вас полюбить Миколай.
2 ведуча. А зараз, Миколаю, послухай, які вірші приготували для тебе діти.
Діти.
1 . В грудні ніч є чарівна,
     Бо з небесного човна
     Миколай на землю сходить
     І дива усюди творить.
2 . Все він знає, все уміє,
Тільки хтось про щось помріє –
 Мрію здійснить  в цю ж ніч,
Бо Святий він  - в тому  річ.
3 . Наставляє Миколай:
«Злом себе не покарай!
Чесним будь та справедливим,
І працюй, не буть лінивим,
Другом вірним завжди будь,
Свого роду не забудь!»
4 . Не зречись своєї мови
Ні за якої умови!
Будь людиною завжди
І добра від долі жди.
5 . В ніч на свято Миколая
Дітвора уже чекає
Подарунків  і   чудес
Із  - за хмар з самих небес. 
Він несе дарунки добрі
У своїй великій торбі,
У віконце заглядає
І про тебе все він знає
6 . Як ти вчишся, де ти ходиш,
Як себе з людьми поводиш?
Чи лягаєш вчасно спати,
Чи порядок робиш в хаті!
1 ведуча. От  цікаво, які подарунки мріють діти отримати від Миколая?
Діти.
1 . Я ляльок багато маю,                                 2 . А мені – коня швидкого
Але прошу Миколая,                                            Ще й шабельку до нього .
Щоб приніс мені новеньку,
Кучеряву і гарненьку.  
                                                                                                                                   
3 . А для мене – з гуми мишу.                  
                                                                                                              
  4 . А мені цукерок трішки,                          5 . Я у Бога завжди прошу 
      Шоколадок і горішків,                                     Не цукерок і не грошей,
     Торбу пряників медових,                                А здоровя мамі й тату,
    Круглобоких і здорових.                                   Миру, щастя в нашу хату,
                                                                                     Слави й волі всій родині,
                                                                                      Нашій рідній Україні!
Миколай. А я для вас, діти, маю цікаві питання . Слухайте уважно, думайте і відповідайте.
1 . Скільки горошинок увійде в одну склянку?( Жодної, бо  вони не ходять).
2 . Коли людина даремно плаче?( Уві  сні).
3 . Яке трискладове слово обєднує всі 32 букви?(Азбука).
4 . Що посеред землі стоїть?(Буква М).
5 . Коли дурень мудрий?(Коли він мовчить).
6 . На якому полотні не можна вишивати?(На залізничному).
7 . Який вогонь не пече?( Намальований).
8 . Яка рослина вбиває звіра?(Звіробій).
9 . Без чого село не може бути?(Без назви).
10 . Який рік триває один день?(Новий).
2 ведуча. Вже скоро починаються Різдвяні свята. Усі повторюють і розучують колядки, щедрівки. І наші учні теж їх знають. Розкажіть Миколаю , які колядки, щедрівки ви знаєте.
(Діти виконують колядки, щедрівки).
1 ведуча. А ще дідусю Миколаю ми тобі приготували подарунок. Ми довго вивчали шкільне життя і записали дещо. У народі  кажуть: сміх подовжує життя. Отже, до вашої уваги – смішинки.
1 . – Юрасю, он на столі лежить два яблука: солодке і кисле, - каже сестра.
-        А чи ти знаєш, яке з них солодке?
-        Звичайно,  знаю. Солодке лежить біля кислого, - хитро відповів брат. 
2 . Кіт гнався за мишею, але  та встигла сховатись у нірку. Кіт підійшов до нірки і загавкав. Здивувалася миша: «Кіт і гавкає».Визирнула миша з нірки, а кіт і з’їв її. Потім облизнувся і сказав; «Як добре знати іноземну мову!».
3 . Увечері Ярема повідомив: « Мамо, завтра  в школі відбудуться  маленькі збори  батьків, дітей і вчителів». «Що означає «маленькі?» - уточнює мама.
-Тільки ти, я і класний керівник.
4 . Під час уроку вчителька каже учням:
-А зараз прошу заспокоїтися. Має бути чути , як муха летить.
У класі запала глибока тиша. Тихо хвилинку, другу. Врешті Михайлик не витримує:
-Та випустіть  вже нарешті ту муху!
5 . Остапчик упіймав осу. Тримає її за крильця.
-Відпусти, - просить мама, - їй же боляче!
-Ага. Якщо її відпущу, то боляче буде мені!
Миколай. Я прибув до вас сьогодні
З сонячного раю,
З неба вам привіт приношу
І благословляю.
Всі моліться щиро Богу
І батьків шануйте,
Вчителів слухайтесь й надто не пустуйте.
Всіх дітей, що  добрі, щирі із святом вітаю,
І для кожної дитини подарунок маю.
-Але перш ніж роздати подарунки, я хочу подивитися , чи вмієте ви гратись?
1 ведуча. А як же! Ось подивись, любий Миколаю!
(Проводяться ігри).
Миколай. Не сумуйте, милі діти!
Ідіть ви в майбутнє без тривог.
Між вами є правда, а з вами – Бог!
Будьте дружні, діти, щоб за вас радіти!
Всім дорослим і маленьким зичу:
Живіть здоровенькі!
Всім гостинці я дарую,
За справи добрі  вас  побалую!
(Роздає подарунки).
Ангел. Хай любо  і щира злагода  живуть поміж вами,
Щоб дружба і щастя були завжди з вами!
А ми зараз будемо поспішати, щоб інших діток ще привітати.
(Звучить мелодія пісні про Святого Миколая).
Ведучі промовляють разом:
Вітаємо зі святом!
Бувайте здорові!









                                                                                           




Мова - душа народу!



                                                                                      
Мета: Розкрити  дітям  багатство  та милозвучність  української мови, збагачувати  словниковий запас  учнів; розвивати мовлення,  пам'ять, уяву; виховувати любов до рідної мови, прагнення нею говорити.

Хід  заняття
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання                                                                                                                                                          Треба всім нам привітатись:                                                                                                              -Добрий день!                                                                                                                     Дружно весело сказати:                                                                                                                   - Добрий день                                                                                                                               Всіх гостей ми привітаєм:                                                                                                                 -Добрий день.                                                                                                                                  І здоров’я побажаєм                                                                                                                                    - Добрий день.
2.Гра «Передай по колу посмішку»                                                                                                     - Діти, станьте в коло. А тепер   посміхніться один одному по черзі і скажіть:  «Я тобі бажаю…»
ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАНЯТТЯ
- Діти, тема нашого сьогоднішнього заняття зашифрована. Давайте розгадаємо ребус  і дізнаємось про що буде йти мова.
                                   
                    ,,,                 ,,,                                 ,,,
            Д                         МО                       
       
- Так, правильно. Сьогодні  виховну годину присвячуємо нашій  рідній українській мові.  Ми  ще раз  звернемо увагу на те,  яка  наша мова красива, милозвучна, багата.  І як легко нам нею висловлюватися, добираючи правильні, влучні слова.
ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА                                                                                      1.Проблемне питання                                                                                                                                        -Що для вас означає рідна мова?
2.Розповідь вчителя
      Мова — це серце  та душа народу. Немовля з перших днів свого існування чує рідну мову від матері, а потім, підростаючи, повторює перші  слова. Ці слова сповнені почуттям, ніби квітка нектаром. Кожен народ має свою мову і прославляє її.  Народна мудрість говорить: «Рідна мова дорога людині як саме життя».    Кожен з нас патріот своєї країни, бо любить її, поважає її закони і кожен повинен  боротися за чистоту рідної мови.  Мова - одне із чудес, за допомогою якого люди передають найтонші відтінки думок і почуттів.  Вона віддзеркалює душу народу, його історію...
      Мова - то цілюще джерело, і хто не припаде до нього вустами, той всихає від спраги.
      Український поет Володимир Сосюра в часи Великої Вітчизняної війни закликав:
                        Любіть Україну у сні й наяву,
                        Вишневу свою Україну,
                        Красу її, вічно живу і нову,
                        І мову її солов'їну.
3.Вірші учнів про рідну мову                                                                                                                     1 учень:                                                                                                                                             Любіть рідну мову    Ф. Пантов
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!
2 учень:                                                                                                                                             
Х
то як говорить     Л. Полтава                                                                                                                                                          
Все, що живе на світі,
Уміє розмовляти.
Уміють говорити зайці і зайченята,
По-своєму говорять і риби серед моря,
І у садочку пташка, і у траві комашка...
Говорять навіть квіти з блискучими зірками...
— А як говорять діти?
— Так, як навчила мама!
— Прийми ж, матусю,
Слово подяки від дитини
За нашу рідну мову,
За мову України.
3 учень:                                                                                                                                                                                           Рідна мова   В. Терен                                                                                                                                         
Як то гарно, любі діти,
У вікно вам виглядати!
В ньому все: тополі, квіти,
Сонце й поле біля хати.
                                                                                                 На оте вікно ранкове,
Що голівки ваші гріє,
Схожа наша рідна мова –
Цілий світ вона відкриє!
                                                                                          Бережіть її малята,
Бо вона – віконце миле,
Що колись до нього мати
Піднесла вас, посадила…
Вчитель: Наша рідна мова - запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів.                                                                                                                                4.Пісня  «Рідна мова» сл. В.Сосюри, муз. М.Катричко                                                                - Прослухайте пісню  «Рідна мова » Слова В.Сосюри,  музика М.Катричко                                    у виконанні наших дівчаток. (Звучить пісня)                                                                                        - Про що йдеться у пісні?                                                                                                                    - Як треба любити рідну мову?                                                                                                                                   - Де звучить рідна мова?                                                                                                                                        5.Слухання і аналіз казки «Про  українську мову»                                                                         - А тепер прослухайте казку                                                                                                                  -Про що ця казка?                                                                                                                                       - Який шлях подолала українська мова?                                                                                                   - А скажіть,  скільки мов треба знати?                                                                                                                     4 учень.                                                                                                                           Матусин заповіт   М. Хоросницька                                                                                                                            
Раз казала мені мати:
«Можеш мов багато знати,
Кожну мову шанувати,
Та одну із мов усіх
Щоб у серці ти зберіг».
В серці ніжну і погідну
Збережу я мову рідну!
-
Будете шанувати рідну мову?                                                                                                               - Яка ще для вас українська мова?                                                                                                                      5 учень.                                                                                                                                      Рідна мова   Юлія Косинська                                                                                                                                    
Велична, щедра і прекрасна мова,
Прозора й чиста, як гірська вода, —
То України мова барвінкова, —
Така багата й вічно молода.
Вона, як ніжна пісня колискова,
Заходить в серце й душу з ранніх літ,
Ця мова, наче пташка світанкова,
Що гордо лине в свій стрімкий політ.
Вчитель:Батьком української мови  вважають Т.Г. Шевченка. Адже саме він вперше почав писати живою, розмовною  мовою. На його творах училися письменники-наступники:  Марко Вовчок,  Леся Українка, Іван Франко, Михайло Коцюбинський.                                                                                                                                   -Які ви знаєте вірші Т.Шевченка?                                                                                                               Вірш Шевченка «І багата я»                                                                                                                         Вчитель: А скільки пісень написано на на вірші Т.Шевченка!  Одну ми зараз з вами виконаємо. Виконання пісні  «Зацвіла в долині»
Вчитель: Перлинами української мови вважаються скоромовки, прислів’я, приказки.  Скоромовок ви знаєте багато,  адже ви їх вчили для того, щоб ваше мовлення розвивалосьі ставало виразнішим.  Розкажіть деякі.                                                                                                6.Читання скоромовок                                                                                                                            7.Гра «Ромашка»                                                                                                                                                 Ми з вами  зараз пограємо в Гру «Ромашка». На кожній пелюстці цієї квітки  є прислів’я про мову  треба його прочитати і пояснити.                                                                                               *  Будь господарем своєму слову.                                                                                                             *  Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.                                                                                   *  Від теплого слова і лід розмерзається.                                                                                                    *  Гостре словечко коле сердечко.                                                                                                             *  Лагідні слова роблять приятелів, а гострі слова — ворогів.                                                              *  Краще переконувати словами, як кулаками.                                                                                        *  Не кидай слова на вітер.                                                                                                                         *  Не так то він діє, як тим словом сіє.                                                                                                      *  Шабля ранить тіло, а слово — душу.
8. Гра «Збери  вислів про мову»                                                                                                     - Давайте згадаємо ще й вислови про мову  (робота в парах)                                                         (Дітям роздаються слова,  з яких вони скадають вислови)                                                           *  Мова - душа кожного народу,  його найцінніший скарб.                                          *Українська мова велична й проста                                                                                                       *Хто не любить свою мову не заслуговує на імя людини                                                            *Рідна мова на чужині ще милішою стає                                                                                *Слово до слова зложиться мова                                                                                                       - Як ви їх розумієте?
9. Вірші про  мову. Зясовування ролі мови  в житті людини
6 учень.                                                                                                                                    Лиш по-українськи    А. Незнаний
Українські діти
Всім говорять сміло:
Свій народ любити —
То велике діло.
Лиш по-українськи
Любо говорити,
І по-українськи
Господа молити.
Треба й чужі мови
Старанно вивчати,
Та з усіх найбільше
Рідну шанувати.
7 учень.                                                                                                                                   
Н
аша мова   Ю. Рибчинський
Мова наша, мова —
Мова кольорова,
В ній гроза травнева
Й тиша вечорова.
Мова наша, мова —
Літ минулих повість,
Вічно юна мудрість,
Сива наша совість.
Я без тебе, мово,
Без зерна полова,
Соняшник без сонця,
Без птахів діброва.
Як вогонь у серці
Я несу в майбутнє
Невгасиму мову,
Слово незабутнє.
8учень.                                                                                                                                   
Н
аша мова солов’їна    В. Кленц
Солов'ї розливаються ніжно
У зеленім веснянім гаю,
Син до матері каже: — Ця пісня
Дуже схожа на мову твою.
Посміхається мати до сина:
— Пам'ятай, моє миле дитя,
Рідна мова завжди солов'їна,
Зігріває людей все життя.
Наша мова живе й буде жити,
Бо вона, ніби подих весни —
Пам'ятай ти завжди про це, сину,
Рідне слово теплом огорни.
Вчитель: Надзвичайно багата наша мова. А скільки у мові є чарівних слів,   від яких тепліє на серці, коли їх чуєш чи промовляєш сам.
9учень.                                                                                                                                    
Я слова чарівні знаю, вивчила охоче,
І в розмові їх вживаю
Зранку і до ночі.
-Доброго здоровя, Галю!
-Добрий день, Оленко!
-Ти до мене, я до тебе
Звернемось гарненько!
10учень
І  «спасибі»,  й  «дуже прошу»,
«Вдячний вам, «будь ласка»,
Словом радість вам приношу
Світ стає як казка.
11учень
«Всім привіт!,  «будьте здорові»,
«Дякую красненько».
Ось така чарівна мова
Радує серденько.
Вчитель: А ви які ввічливі слова знаєте?
10.Пісня  «Є в нашій мові  прекрасні звертання»   муз і слова Н.Красоткіної
- Прослухайте пісню  у виконанні  учнів 2 класу. (Звучить пісня)                                                                                        - Тож  які звертання є в нашій мові?                                                                                                                    - Як можна звернутися до мами, тата  та інших членів сімї?                                                                                                                                
Вчитель: Шануйте,  діти,   рідну мову,  використовуйте якомога більше ввічливих,  теплих слів, ніколи не забуйте мову, котрою говорили ваші дідусі і бабусі, прадідусі і прабабусі,  не забувайте зазирати у  словничок, в якому вміщені і нові слова і застарілі,  щоб з вами не трапилось того, що з міською продавчинею.
- Наш народ завжди любив жартувати.Хоч би якою не була людина стомленою, але почувши дотепний жарт відразу посміхнеться
11.Інсценізація  вірша  «Кухлик»
12.Мовні ігри  (робота в группах)
ІІІ ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА                                                                                                                 
1.Гра «Мікрофон»
- Що таке мова?
- Яка мова для нас найрідніша, найдорожча?
- Чому говорять що мова – це скарб?
- Які слова ви будете використовувати під час свого мовлення?
2.Гра Добери риму»
- Ви сьогодні  багато прочитали віршів про мову різних письменників, а зараз самі спробуєте побути в ролі поетів. Я буду читати, а ви доберіть слова-рими, щоб вийшов вірш.
Щоб розумним і мудрим стати, треба рідну мову …(знати).
А щоб вміти говорити, треба рідну мову …(вчити).
Знає кожен з нас чудово – не прожити нам без …(мови).
Рідна ж мова пелюсткова, мудра, світла, …(світанкова).
І дзвенить щодня і в свята, бо вона така …(багата).
І така джерельно чиста, наша мова …(промениста).
Чарівна і калинова, наша мова …(веселкова).
В ній такі слова чудові, хліб і сіль на …(рушникові).
В ній в віках батьки і діти, як без мови в світі … (жити)?
Понад світом хай лунає  і  ніхто не …(забуває).
Рідну мову українську, мудру, щедру, …(материнську).
Своєї мови не цурайтесь, ні в грізні ні в щасливі дні.
Любіть її завжди, пишайтесь, хай долі будуть в вас ясні!
3.Підсумок
 Вчитель: Слово – могутнє!  Яка в ньому сила!
                     Скаже ж з любовю і радість росте.
                     Слово хороше народжує крила,
                   Ви не забудьте ніколи про це.

Комментариев нет:

Отправить комментарий